SZERETETTEL ÜDVÖZLÜNK A HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET HONLAPJÁN!

2018-as túráink

gallery/hármashegy45
gallery/tenkes-túra34

2018.01.01.

Tenkes-túra

2018.01.14. Hármashegy

Szurdokszerű úton haladva közeledtünk a Csodabogyó tanösvényen található Tenkes hegyi kilátóhoz. Innen szépséges panoráma nyílt  az előző nap látott Siklósi várra is. Az illatos hunyorok már kinyíltak a hegyoldalban! Majd a meglepően jó állapotban lévő Pyber-kunyhót érintve célba vettük a Tenkes csúcsát.

Bár napsütéses időt jósolt a meteorológia a mai napra és időnként kikacsin(t)gatott a bágyadt napsugár a felhők mögül, azért heves hóesésben is volt részünk. Többször is jártunk már ezen a gyönyörű vidéken, ennek ellenére tartogatott meglepetéseket ez a túranap. A méltán híres Áji-vízesések felé indultunk el Ájból, és a hólepte-romantikus Áj falucska (Hacava) érintésével értük el a ködös-felhős időben néha-néha titokzatosan eltűnő Szádelői-völgy szikláit. Talán szerencsénk volt, hiszen minden kilátóponton megmutatta magát - némi várakozás után - a hatalmas méretekkel büszkélkedő szurdokvölgy. Öröm volt ma itt kalandozni!

Lelkes és kitartó csapattal indultunk útra a Debrecenhez közeli Erdőspuszták világában. A kis csapat tagjai minden természeti szépségre felfigyeltek, amivel az utunk során találkoztunk. A mohás erdőrészre, a különféle gombákra, a különlegesen vöröses törzsű fákra, az utunkat elálló lovakra, a zöldellő fűre, a Hármashegy valódi hegyi hangulatú bájára, a sok-sok vadnyomra, a panorámára a kilátókból. A borongós idő ellenére jó hangulatban töltöttük a mai túranapunkat, jókat ettünk, ittunk, cappuccinoztunk. Gratulálunk Rózának, Julikának, Pirosnak, Gabinak és Attisnak a teljesítményéhez és kitartásához! :)

2018.01.20. Szádelő

gallery/nyito

2018.01.28.

Bükki barlangkereső kaland

Hóesés utáni napon a Debreceni Erdőspusztákat vettük célba. A Fancsikai-kilátótól indultunk és ehaladtunk a Fancsika 2. mellett. A puszta útjait róva, előfordul, hogy cseppet sem barátságos tanyasi kutyákkal találjuk magunkat szembe! A Bodzás-tavat is útba ejtettük a szépen felújított, 25 méter magas, hétszintes Hármashegyi-kilátó felé haladva. A kicsit sem barátságos időjárási viszonyok között értük el az alföldi viszonylatban szép környezetben elhelyezkedő fakilátót.

Igen messze elláttunk a magaslatról, Hajdúhadház, Vámospércs, Debrecen panorámája is elterült előttünk.

Egy általunk keresztül-kasul bejárt hegység lejtőit tapostuk ma sokat látott bakancsainkkal. A Bükköt céloztuk meg és Kácsról indulva első pihenő pontunk az olyannyira szeretett Farkas-kő volt, ahonnan madártávlatból tekinthettünk le a hófoltos hegyekre. Jelzetlen úton haladva kerestük fel ezt a gyönyörű, eldugott barlangot, amely elbűvölt bennünket hatalmas méretével, a fenséges kilátással, a kis kőből faragott padjával. Megmásztuk a közeli hegycsúcsot, majd visszaereszkedtünk a kiindulási pontunkhoz.