SZERETETTEL ÜDVÖZLÜNK A HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET HONLAPJÁN!

2017-es túráink

gallery/gyöngyöstarján
gallery/risy
gallery/pilisszentlászló073

2017.09.18. Tengerszem-csúcs

gallery/pusztafalu kilato

2017.11.05. Füzér

A szebb napokat megélt Kisdombi kulcsosházat érintve kapaszkodott fel kis csapatunk a mesés panorámával kecsegtető Világos-hegyre. Visszaúton a Borhy-kastélyra is kiváncsiak lettünk volna,de sajnos ez is magánkézben van. Végül borkóstolással zártuk a túranapot.

Sok-sok eltelt év után már ideje volt újra megmásznunk a Tengerszem-csúcsot (Risy). Útvonalunk: Csorbató, Bástya-hát, Poprádi-tó, Hunfalvy-hágó, Tengerszem-csúcs, Békás-tavak.

2017.10.28. Gyöngyöstarján

Pusztafalu irányába indultunk a gyönyörű településről, Füzérről. Az őszi színekben pompázó erdő elkápráztatott bennünket, amit fokoztak a falu fölé magasodó Sólyom-kő sziklaszirtjei, melyek kiváló kilátópontokként szolgálnak. A határsávon haladva elértük a Kis-Milic Károlyi-kilátóját, majd a Nagy-Milicet. Tovább haladva csodálkozva néztünk szét az Eszkárosi-kilátóból. Visszafelé a László-tanya és a Bodó rét érintésével sétáltunk vissza az utóbbi időben sokat szépült, tavaszi kerékpáros túránknak otthont adó Füzérre.

A Pap-rétet elhagyva a Palóczki-rétnél megálltunk napozni, jól eset  a melengető napsütés. A Vízverés-nyerge után szép kilátópont következett, a Moli-pihenő, majd a Borjú-fő panorámapont (Wass Albert szikla). Egyik káprázatból a másikba estünk. Visszaútnak a Spartacus ösvényt választottuk, érintve a Jenő-kunyhót.

2017.10.16. Pilisszentlászló

gallery/cappuccino túra bükk16

2017.12.10.  "Jézuska-kereső túra", Bükk-hegység

A Bükk-hegység már messziről szépséges túranapot sejtetett, de azt nem gondoltuk, hogy ez lesz az egyik legszebb téli túránk! A Garadna-völgyből felfelé kapaszkodva a Köpüs-kőre, a Három-kúti völgy lélegzetelállító, hólepte-szikrázó, "narniakrónikás" mesevilága elkápráztatott bennünket. Csak óvatosan és halkan mertünk lépkedni a havas ágak között, nehogy mozdulatunkkal leromboljuk a természet eme utánozhatatlan alkotását. Lassan haladtunk a csendes, fehér világban, fogva tartott bennünket az erdő égi békéje, ami körülvett minket. Megtaláltuk mindazt, amit Karácsony közeledtével keres az ember és ez "Jézuska-kereső túrává" avanzsálta mai kalandunkat. Egyre csak Petőfi sorai zsongtak fejemben:

"...Ottan némán, mozdulatlan álltam,                     Oh természet, oh dicső természet!
Mintha gyökeret vert volna lábam.                         Mely nyelv merne versenyezni véled?
Lelkem édes, mély mámorba szédült                    Mily nagy vagy te! mentül inkább hallgatsz,
A természet örök szépségétül.                              Annál többet, annál szebbet mondasz. ..."

A Kiszela pihenőnél (Köpüs-forrás) jó meleg cappuccinoval kényeztettük magunkat és folytattuk utunkat a Pálos kolostor érintésével, a Csikorgón keresztül a Kapu-bércre. A Mária-forrásnál ismét cappuccinoztunk és újult erővel hódítottuk meg az Örvény-kő 764 m magas szikláját. A téli nap lemenő sugarai  a Magos-kő kilátópontján simogattak bennüket és fagyos szél szaladgált már a bükkök között. A Három-kúti barlangszállásnál nosztalgiáztunk egy kicsit, majd - a vége felé már szürkületben - visszaereszkedtünk a völgybe.

2017.12.02.  "Cappuccino-túra", Bükk-hegység

Az immáron több éves hagyományokkal bíró "Cappuccino-túránk" keretében ismét a Bükk gyönyörű hegységét vettük célba. Bélapátfalváról indultunk, hogy az idei első hóban lépkedhessünk  egyik kedvenc hegységünk meredek hegyoldalain. A havas táj elbűvölően szép volt, de a hideg, metsző téli szél elől menedéket nyújtó Cserepes-kői barlangszállás védelmében jól esett  a meleg tea és a cappuccino. Őr-kő és Pes-kő  fennséges kilátást nyújtott, na és persze némi pihenőt a a csúszós kaptató után.

gallery/pc107076

2009-, 2010-es túráink

ÉLMÉNYBESZÁMOLÓK

2018.01.01.  "Évköszöntő  Tenkes túra", Villányi-hegység

A túravezető által régóta áthított Tenkes-hegy volt a mai túránk célpontja. Jól esett a fergeteges hangulatú szilveszteri buli után a csend, ami a Máriagyűdi Kegyhelyet elhagyva jellemző volt a túraútvonalra. Szurdokszerű úton haladva közeledtünk a Csodabogyó tanösvényen található Tenkes hegyi kilátóhoz. Innen szépséges panoráma nyílt déli irányban. Megtekinthettük madártávlatból az előző nap látott Siklósi várat is. Az illatos hunyorok már kinyíltak a hegyoldalban, ez meglepett bennünket! Majd a meglepően jó állapotban lévő Pyber-kunyhót érintve célba vettük a Tenkes csúcsát. Itt azonban a szigorúan védett objektum miatt fotózásra nem volt lehetőségünk, így csak körbesétáltunk. A kék sáv majd a piros háromszög jelzésen sétáltunk vissza a kegytemplomhoz. Útközben megálltunk a Fájdalmas Szűzanya szobornál. Örülünk, hogy ide is eljutottunk!

2017.12.31.  "Évbúcsúztató Cooltúra", Villányi-hegység

Lakóhelyünktől távol, a Villányi-hegységben búcsúztattuk a 2017-es esztendőt. Igyekezett túravezetőnk minél több látnivalót besűríteni ebbe a napba, hiszen ritkán jutunk el erre a méltán híres környékre. Elsősorban kulturális látnivalókban gyönyörködtünk és a borvidék hangulata szőtte át a kalandot. Villány pincesorát alaposan szemügyre vettük, hangulatos, szép kis várost ismertünk meg, a borairól nem is beszélve! A Nagyharsányi szoborpark bebarangolása is felejthetetlen élmény volt mindannyiunknak! Ezt követően Siklós várát csodálhattuk meg és a dzsámit. A Máriagyűdi búcsújáró helyet sem hagyhattuk ki, szépséges kegytemploma magával ragadó látvány. Majd a nap zárásaként Harkányt sétáltuk körbe. Este még társasozás is belefért a napba.