HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET

Főoldal      Élménybeszámoló - Pozsáló (Ökörhegy)

POZSÁLÓ

Pozsáló (Ökörhegy/Skalisko)
2014. 04. 06.

Eljött a választás napja – 2014. április 6, így hát ikszeléssel kezdtük a mai napot. Közel 250 km-t vezettem (volt egy kis kitérő is egy jövőbeli cél feltérképezése érdekében), mire megérkeztünk a felhők mögé rejtőzködő Felvidékemre.”Nem tudom másnak e tájék mit jelent…”, nekem azt, amire megdobban a szívem, mikor hozzá (haza) indulok. Még így is, hogy oly rejtélyesen – kincseit elrejtve - fogadott és megtartotta ezt a szokását a nap folyamán is.

A Dénesi- nyeregből indultunk a Golcsa-havas egyik jellegzetes pontjára, a Pozsáló nagy sziklatömbjének meghódítására. Azt már induláskor tudtam, hogy az Aranyasztal „megterítése” most elmarad. Mint túravezető csalódott vagyok, mert keveset láttak társaim abból a világból, amit szerettem volna nekik feltárni. Viszont, elégedett lehetek, mert fantasztikus hangulatban telt el ez a nap is. Mondjuk, ilyen jó társakkal nem is telhetett volna másképp. Utunkat oda-vissza rejtelmesnek tűnő párásságban tettük meg, a ránk vigyázó égig érő fenyők, az ősszel „de finom” áfonyabokrok és a tűlevéllel borított, puha meseút társaságában. A Skalisko csúcsáról még az alattunk lévő útelágazás tábláját se láttuk, így ugyan dermedt kézzel, viszont mosolyogva ebédeltünk az otthonról hozott elemózsiánkból. A kocsinkhoz visszaérve, kellemesen meglepve tapasztaltuk, hogy Enikő is felvette a „Hegyekvándora  cappuccino” hagyományt és egy jó meleg fahéjasra lettünk a vendégei. Aki nem ismeri: a Cappuccino túra egy sok-sok éves hagyomány köreinkben. Én se akartam lemaradni meglepetés ügyileg és az időnkbe még belefért, hát felkerestük az Áji-vízeséseket. Én körülbelül húszadszor voltam itt, még mindig áhítattal nézem, a most ködös párával telített, virágzó violák illatával átitatott felvidéki völgyem vízeséseit. Nehéz szavakba önteni, amiket átélek, ahogyan megélem, leginkább csendesen szeretem, szeretett Felvidékem!