HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET

Főoldal      Teljesített túráink      2017-es túráink

2017-es túráink

Murányi-vár (2017.06.18.)

E vár egyike a legmagasabban épült közép-európai váraknak. A 938 m magas Cigánka nevű mészkőszirtre építették a Murányi-fennsíkon. Felemelő érzés romjai között sétálni, egyszerre elbűvölő és mesélős hatást kelt a turistában. A felhőket súroló magasságban, különleges növények között lépkedhet az ideutazó egyik panorámaponttól a másikig. A kilátás egyszerűen rabul ejti az embert és nemigen akaródzik tovább indulni e felséges helyről.

Tiszacsege-Debrecen kerékpártúra (2017.06.11.)

A tegnapi 95 km -es túra után és a finom reggelit követően ma reggel ismét útnak indultunk Tiszacsegéről Debrecenbe. Az erős szembeszél miatt lassabban haladtunk a tervezettnél, de néhány kellemes pihenő beiktatásával legyűrtük a mai távot is és megérkeztünk a célállomásra.

Tisza-tó kerékpártúra, nagykör (2017.06.10.)

Feltuszkoltuk keróinkat a Tiszafüred felé tartó vonatra sok kerékpáros túratárssal osztozva a szűkös helyen, hogy meghódítsuk a Tisza-tó körüli kerékpárutat, majd meg se álljunk Tiszacsegéig. Beültünk a kedvenc cukrászdánkba egy kis nassolásra, láttunk őzikét, gólyát, fecskéket tömegesen, óriási busákat szintén tömegével, vízimadarakat, gyönyörű partszakaszokat, "gondoláztunk" és tekertünk. Összesen 96 km-t gyűjtöttünk össze ma, ami leginkább az ülőgumóinkat viselte meg. Az eső is üldözőbe vett, de megvárta míg megérkezünk szálláshelyünkre. Szép nap volt!

Kács (2017.06.03-05.)

A

Galya és Kupán tető  - Bükk (2017.05.28.)

A

Füzér-Sárospatak kerékpártúra EUROVELO 11 KERÉKPÁRÚT (2017.05.21.)

A kiadós reggeli után összepakoltunk és elhagytuk Füzért Füzérkomlós, Nyíri, Bózsva irányába. Itt letértünk a bicikliútról, hogy egy kitérővel megcsodáljuk Kőkaput. Itt elidőztünk kicsit, nehéz volt megszabadulni ennyi szépségtől, de már várt bennünket a füzérradványi Károlyi-kastély. A mai frissítőpontunk Mikóházán volt, itt a pincesoron is körbekarikáztunk és legközelebb Széphalmon tartottunk kis pihenőt, a Kazinczy-Mauzóleumot nem hagyhattuk ki! Áthaladtunk Sátoraljaújhelyen és a Botkő-pihenőnél már várt bennünket a buszunk. A Megyer-hegyi Tengerszemhez a bicók nélkül kapaszkodtunk fel, mire visszatértünk a pihenőhöz, azok már útrakészen vártak bennünket. Itt a résztvevők emléklapot és egy kis emléket vehettek át az egyesületünk elnökétől.

Kassa-Füzér kerékpártúra EUROVELO 11 KERÉKPÁRÚT (2017.05.20.)

A "Kerékpárral 7 határon át" programsorozat keretében, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával rendeztük meg kétnapos kerékpártúránkat. A "Kétkeréken határtalanul a Hegyek Vándoraival" elnevezésű rendezvényünk első napján Kassáról indulva egészen Füzérig jutottunk el bicajon. Megnéztük Kassa gyönyörű belvárosát, tekertünk a Hernád partján. A frissítőpontunkon nagyon jól jött a csoki, a víz és a pihenés az eszkárosi emelkedő után. A magyar határig tapostunk felfelé, aztán a lejtőn már csak gurulni kellett. Ez mindenkinek
nagyon bejött, de elhagyva Hollóházát, Füzérkomlóst a Füzér felé vezető, leírhatatlanul gyönyörű bicikliúton ismét szükség volt az izmainkra. Jóleső fáradsággal ültünk a finom vacsora mellé, amit szállásunkon, a vendégszerető Julika néni és Jenő bácsi által működtetett Koronaőr Vendégházban fogyasztottunk el.

Szár-hegy, Zsendice-barlang (2017.05.01.)

Szépséges kilátópontot fedeztünk fel egyik kedvenc hegységünkben, a Bükkben. A hatalmas tisztásról megcsodálhattuk a környező településeket és hegyeket, a sárgálló repcemezőket. Sok-sok virágot tudtunk fényképezni, még mindig voltak héricsek és egy bíboros kosbor is megörvendeztetett bennünket.

"Tündérvár-klettersteig", Pokol-barlang - Királyerdő (2017.04.17.)
A locsolkodás helyett a gyönyörű Révi-szorosban izzasztottuk magunkat először a Tündérvár szikláján kiépített mászóúton. Miután leküzdöttük a számunkra igen kedves kihívást, a virágos Püspök-szikla nyújtotta kilátásban merültünk el. Továbbhaladva célpontunk felé  - miután jól beebédeltünk az útközben gyűjtögetett ízletes medvehagymából - a Tízfalusi-karsztfennsík különlegességével nem tudtunk betelni, de végül csak megérkeztünk a valóban pokoli látványt nyújtó Pokol-barlanghoz. A visszafelé vezető úton varázslatos kis agárkosborokkal találkoztunk, amik éppen csak elkezdtek nyílni.

"Húsvétoló Cserépváralján" (2017.04.15.)

A húsvéti sonka kalóriáinak ledolgozására ma a Bükkben koptattuk bakancsainkat. Szurdokon, virágos réteken, üde erdőkön, hegyeken és völgyeken vezetett napsütötte utunk Cserépváraljára. Itt aztán megnéztük a falut, a várat, a templomot, a gabonatárolókat, gyönyörködtünk az almafák virágában és a vadvirágokban, majd elégedetten tértünk vissza kiindulási falucskánkba.

"Civis Vándor bicajon II." (2017.04.02.)

Immáron hagyományosan megrendezésre kerülő kerékpáros évindító túránkon ebben az évben 13-an tekertük le a Debrecen - Hajdúsámson - Martinka - Fancsikai tavak - Vekeri-tó - Debrecen útvonalon a kb.45 km-es távot. Ezzel a - szikrázó napsütésben, nyárias időben kiváló társaságban  megtartott  -  túrával elindítottuk idei kerékpáros szezonunkat, melyre sok-sok, színes tekerést terveztünk.

Tóti-hegy, Csönge-hegyi kilátó (2017.03.19.)
Gyönyörű Balaton-felvidéki túrát tettünk a mai napon. Salföld hangulatos településéről indultunk, hogy a Tanúhegyek csodás panorámájában gyönyörködhessünk a körpanorámás Tóti-hegyről. Sokat időztünk fent, nehéz volt megválni ennyi szépségtől! Lefelé menet a hegyoldalban fekete kökörcsineket pillantottunk meg, ami sok-sok fotó készítésére késztetett bennünket. A  borókákkal körülvett Csönge-hegyi kilátóról még visszanéztünk a meglátogatott csúcsra. Innen már láttuk Salföldet és nagy sétát tettünk mesésbe illő házai között.

"Balaton-parti teker(g)és" Balatongyörök - Keszthely (2017.03.17.)
A balatoni kerékpárúton igazán klassz dolog tekerni, hát nekivágtunk egy szakaszának! A Szent Mihály kápolna volt az első pihenőhelyünk, ahol keltikékben gyönyörködhettünk és gyöngyikéket szaglászhattunk. Egy édes kis cinegepárat figyeltünk meg az odújuknál. Ezután Keszthelyig meg sem álltunk és a kastélyparkban szártalan kankalinokra bukkantunk. A városnézés közben egy finom kávéval is kényeztettük magunkat. Sirályok, hattyúk, tőkés récék úszkáltak és repkedtek a keszthelyi sétány mellett. A visszaúton több helyen is a napfényben tündöklő víztükröt csodáltunk meg.

"Kilátó túrák VI." "Batsányi-" és "Bél Mátyás kilátó" - Keszthelyi hegység (2017.03.16.)

A Bélapi-pihenős napozás és a medvehagyma kukkolás után nekivágtunk a Keszthelyi hegység gyönyörű panorámával kecsegtető két kilátójának. A fantasztikus tavaszi napsütésben elsőként a Szerelemdombi pihenő érintésével a Batsányi kilátóról élveztük a csodás balatoni kilátást. Szerencsénkre már sok-sok szép virág is kibontotta szirmait, így aztán volt mit megörökíteni. A Bél Mátyás fakilátójából elénk táruló látvány is megérte a fáradságot. Kedvenc helyünk a Szent Mihály domb jellegzetes kis kápolnájával - a csillogó víztükörrel a háttérben - is látható volt innen.

"Kilátó túrák V." "Őrtorony" kilátó - Tihany  (2017.03.15.)

Az Apáti-hegyen emelt, gyönyörű panorámájú kilátót vettünk ma célba. A 16,5 m magas, római őrtornyot formázó fa építményből elmerülhetünk a mocsaras Külső-tó, a Belső-tó, az Ófalu látványában, megcsodálhatjuk a Sajkodi-öblöt, több Balaton parti települést és a Csúcs-hegyet is. Útközben a kilátó felé a XIV. századig lakott barátlakások épületegyüttesét sem hagytuk ki. Már többféle virág is kibontotta szirmait. A Tihanyi-félsziget legmagasabb pontjára, a Csúcs-hegyre is feljutottunk. Elbűvölő látványt nyújt a gejzírkúp a balatoni panorámával karöltve.

"Virágleső"  (2017.03.12.)

"Sarkig érő aranyhajjal, kék kökörcsin koszorúval,
hóvirágos zöld szoknyában érkezett meg hajnaltájban.
Elámultam és megálltam. Ily gyönyörűt sose láttam.
- Szólj, hát ki vagy? - kérleltem én
- Hogyan toppantál így elém - Megszólalt a szépek szépe:
- Nap bújtatott köpenyébe,
fürge szellő szárnyára vett, cinke dalolt fejem felett.
Vidd el a hírt nem titok már.
A tavasszal találkoztál."
(Osvát Erzsébet: Hóvirágos zöld szoknyában)

Esztáz-kői barlang- Bükk-hegység (2017.03.04.)

A Bükk változatos felszíne alatt varázslatos föld alatti világ rejtőzik. Szerencsére a legtöbb barlang védett ezen a területen, így mai célpontunk, az Esztáz-kői barlang is. Már a táróban is különleges látványra hívja fel figyelmünket a vezetőnk, a csillogó, apró lepkékre. A Napterembe érkezve többféle cseppkőben is gyönyörködhetünk, majd ez a látvány folytatódik a néhány létrafokkal lejjebb lévő Templomteremben is, ahol a valódi csendet és sötétet is érzékelhetjük. A mai túra végén még egy kis madarászás is belefért. Többféle énekesmadár mutatta meg magát: cinege, meggyvágó, őszapó, zöldike. A növényeket is ébresztgeti a simogató tavaszi napsütés, hóvirágot már találtunk!

"Farkasnyom kereső túra"- Bükk-hegység (2017.02.25.)

A Bükki Nemzeti Park szervezésében részt vett egyesületünk 8 tagja egy érdekes, tematikus túrán, mely a farkasok jegyében telt. Nagyon sok hasznos ismeretet szerezhettünk ezekről a csodálatos állatokról, a Bükk élővilágáról - különös tekintettel  az erdőkre -, a természetvédelem aktuális problémáiról. Túravezetőink, Nemes Krisztián és Kozma Attila igen felkészült és komoly gyakorlati tudással rendelkező, a természetvédelem iránt elkötelezett szakemberek, akiknek a kellemes túra közben tartott előadásait élmény volt hallgatni. A túra végcéljánál várta a csapatot a "Farkasember", Horkai Zoltán filmes állatkoordinátor farkasaival, akinek humoros, lenyűgöző, széleskörű ismeretátadó programja felejthetetlen élményt nyújtott. Levezetésnek egy kis barlangnézegetés még belefért: a régen látott Kecske-lyuk és Büdös-pest barlangokat kukkantottuk meg.

"Kocsonyás túra"- Bükk-hegység (2017.02.19.)

Mai túránk a Miskolcon megrendezésre kerülő, igen nagyszabású "Kocsonya Farsang" jegyében telt. Lillafüredről a Sebes-vizet vettük célba. Az olvadt hó nem bizonyult könnyű terepnek. A vízesésben még nem mutatkozott az olvadt hó, viszonylag kevés víz volt benne, de azért így is elbűvölt bennünket. A túranapot az Ismerős Arcok szabadtéri koncertjével zártuk, ami igencsak jól sikerült a hideg idő ellenére is. A zenészek kitettek magukért és nagyon jól pengettek!

"Hercegi kör"- Zempléni-hegység
(2017. február 11.)

3 éve jártunk utoljára ezen a túraúton, ahová Hercegkútról indultunk. Gyönyörűen sütött a tavaszi erejét fitogtató napocska, ami nagyon jól esett a hosszú, hideg téli napok után. A reggel még ropogós-fagyos talaj és hó délutánra már megolvadt és kisebb patakok indultak meg a túrautakon sárossá varázsolva azokat. A Pusztavárból fantasztikus panorámában volt részünk. Megnéztük  a Kőporosi pincesort is, ahol több emelet magasságban, rendezett pincékben gyönyörködhettünk. A gondnok bácsi még kólázni is meg szeretett volna hívni bennünket. Az év első 20 km-t meghaladó túrájával megindultak a valódi és híres "hegyekvándora" túrák!

"Téli felfedező túra"- Remete-barlang, Kaptárkövek
(2017. január 29.)
Még ismerős tájon is találunk mindig valami újat! Az itteni kaptárköveket eddig még nem fedeztük fel, pedig csodás a panoráma innen! Jó volt rajtuk ücsörögni egy kicsit a téli napsütésben. (Nemhiába az őzikék is ide járnak szétnézni, ahogy a lábnyomokból látszik!) Régen jártunk már a Remete-barlangnál, hát most meglátogattuk, a még mindig vastag hótakaróban felküzdve magunkat. Természetesen, mint mindig, most is megérte a fáradságot!

"Évnyitó túra 2017."- Kács (2017. január 15.)
A téli táj szépségének megcsodálására a Bükköt szemeltük ki.Verőfényes napsütéses időt sikerült kifogni és várva-várt hó-világ látványa tárult szemünk elé, amint elértük a Kácsról induló túrautak kezdetét. Egy darabig kitaposott keskeny utacskán haladtunk, de hamarosan szűz hóban kellett taposni a helyenként térdig érő hidegségben. Magától értetődött a hóangyal és hóember építése. A hóemberünk lett a Farkas-kövek őrzője. Egy hatalmas hó-gyémánt szív is született az érintetlen fehérségben. Önfeledt, rövidtávú örömtúra volt.