HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET

Főoldal      Teljesített túráink      2014-es túráink

2014-es túráink

"Bejgli-(le)sétáltató" - Évzáró túra (2014. december 27.)

Évzáró túránkra Ajnácskőre mentünk el, hiszen ez a hely is mindig visszavár bennünket, ahogy ezt a 2011-es túránk élménybeszámolójában akkor megírtam. Az Ajnácskői vár környéke sokat szépült az elmúlt években és tájékoztató táblákat helyeztek ki. A panoráma csodálatos! Sűrű hóesésben közelítettük meg a Pogány várat. A Bagoly várba lankásabban jutottunk el, mint közel négy éve,  hogy elfogyasszuk az ebédünket és a sétáltatott bejgliket, melyek között volt gesztenyés, mákos és diós. Igaz napsütést vártunk mára ide, de a hóesés gyönyörűvé varázsolta a túranapunkat!

"Jézuska-kereső" - Karácsonyi túra a Bükkben

(2014. december 21.)

Hagyományos karácsonyi túránkra Bükkszentkeresztről indultunk és 25 km-esre sikerült. Az erősen fújó szél miatt az erdő folyamatosan zúgo(lódo)tt, a koncertbe időnként reccsenés, susogás, nyikorgás, varjúkárogás és cserregés vegyült és egy-egy gally nagy robajjal zuhant a földre. A száraz levelek fickándoztak, táncoltak a lábunk alatt. A reggeli csípős hideg délre napozós, kellemes idővé szelídült a szélvédett Alsó-Kecskevár oldalában, ahol jólesett a karácsonyi mézessel kibővített ebéd. Több év után újra megnéztük a Kőlyuk-galyát, a Dorongosi-, az Ilona-kúti víznyelőbg-t, a Hársas-barlangot. Visszafelé úton túravezető lovagom számos sérülést beszerezve a legtüskésebb bozótosból szedett a karácsonyi dekorációhoz fehér fagyöngyöt.

Szauna-szeánsz (2014. december 06.)

Mikulás napon igazán remek kis téli programban volt részünk Balmazújvároson. A Kamilla Gyógyfürdőben élvezhettük a szauna mesterek kényeztetését. Az óránkénti felöntésekben szerepet kapott az édesnarancs-kubeba, a borsmenta-jég és a szódabikarbóna-méz. A felöntések helyszínéül szolgáló bio szauna és a gőz is zsúfolásig megtelt iszonyú jó hangulattal! Váljon egészségünkre!

"Virgács a zsákban" - Túra a Galyaságban

(2014. december 07.)

Az Aggteleki-karszt, a Szalonnai-hegység és a Rudabányai-hegység közé ékelődő Galyaságot vettük ma célba. Varbóc mesés kis falucskájából indultunk az eddig számunkra ismeretlen vidék meghódítására. A Borház-tető kaptatója végig kényeztetett napsütötte panorámájával. Borókás-ligetes, majd erdős felszínen áthaladva, Tornakápolnát a hegyoldalban emelt pirostornyos templománál értük el. Az Éger-túristaháztól folyamatos emelkedéssel jutottunk fel a Pitics-hegyre, rajta a vaskilátóra. Innen láttuk a Király-hegy hósipkás csúcsát és a Magas-Tátra csipkés ormait, ami csodálatos élményt nyújtott a bágyadt decemberi napsütésben ott fent, a kilátó tetején!

Upponyi-szoros, Damasa szakadék, Három-kő

(2014. november 02.)

A ködös idő ellenére szép túrát tettünk az Upponyi-hegységben. A víz és a hegy mindig jó párosítás, különösen jó, ha egy "kis" szakadékkal megspékeljük. A bükkösök és a tölgyesek ezer színben pompáztak, előbbiekben vegyes, utóbbiakban barna avarpaplanon lépkedhettünk. A Három-kő brutálisan jó kilátópontnak bizonyult, sokáig csodáltuk innen a panorámát. Ez a rész is csatlakozott a "visszahívós helyek" népes táborához!

"Barangoló-barlangoló" a Királyerdőn (2014. október 26.)

A magyarremetei szállásunkhoz közel kerestük fel a Mézedi barlangot, melynek monumentális bejáratánál már alig látszik első feltárójának, Czárán Gyulának a táblája. Szerencsénkre a vezető rábeszélésünkre csak nekünk vezetett egy túrát (nem várta be a tömeget). Így tényleg alaposan megcsodálhattuk a hatalmas termekkel és szebbnél szebb, fantáziát megmozgató cseppkő-képződményekkel rendelkező természeti csodát. Ez azonban csak a kezdete volt a napnak, estig halmoztuk a barlang-élvezeteket! Az őszi színkavalkád is elbűvölt bennünket és igazi feltöltődést jelentett számunkra.

Bőgő-barlang - Cutilor-szoros - Albioara völgy

(2014. október 25.)

Napunkat a Bőgő-barlanggal indítottuk, felszerelés hiányában azonban sokáig nem merészkedtünk be, de tervezzük a gumicsizmás visszatérést. Ponita falucskában megkerestük a Kuci-szoros bejáratát és végigcsodáltuk a sziklás, őszi színekben pompázó, barlangokban bőven büszkélkedő csodaszép völgyet. A sajátos hangulatú, csúcsos szénaboglyákkal teleszórt Runk (Runcuri) platóról az Albiorara völgyön keresztül, kutyakísérettel jutottunk vissza Rosia-ra. Mire Magyarremetére értünk a szállásunkra, már teljesen ránksötétedett.

Jávor-kút - Köpüs-kő - Kemesnye - Kapu-bérc - Bánkút (2014. szeptember 28.)

A vénasszonyok nyarát kihasználva közeli célpontot választottunk mára a Bükk-hegységben. A Jávor-kúti parkolóból őszi kikericsek szegélyezte úton indítottuk a túrát a Sebes-víz felé, útközben érintve a Bolhási-víznyelő barlangot. A Garadna-vögyből a Három-kúti-völgyön keresztül jutottunk fel a fényben fürdő Köpüs-kőre. A Köpüs-forrásnál szalonnasütő csapattal találkoztunk, majd a szentléleki Pálos kolostorra vetettünk egy pillantást és a Látó-kövekről megcsodáltuk a Lázbérci-víztározót. A bővizű Mária-forrásnál teleengedtük a forrásvizektől már kiürült flakonjainkat. A Kemesnye-hegy és a Kapu-bérc kínálta panorámát sem hagyhattuk ki, ahonnan Bánkút közbeiktatásával - rácsodálkozva egy-egy ősfenyő tekintélyes méretére - visszatértünk Jávorkútra.

Balatoni teker(g)és II. - Balaton-felvidék

(2014. szeptember 15-20.)

A Balaton-felvidék hullámzó hegyoldalain éppen szüreteltek, hatalmas konténerekben szállították a feldolgozásra váró fürtöket. Drótszamárra pattantunk és így jártuk be a történelmi emlékekben rendkívül gazdag vidéket. Kékkút, Salföld, Szentbékkálla, Mindszentkálla megbabonázott bennünket. Szigligeten a Szentháromság kápolna kis hegye varázslatos, innen és az Óvárról is kiváló balatoni panorámában gyönyörködhetünk.

A nap további részében igyekeztünk mindent megnézni, amit Székesfehérváron érdemes. Láttuk az Országalmát, a sok-sok építészeti remeket, a templomokat, a Virágórát, a Vörösmarty Színház épületét, a Romkertet, a Püspöki palotát, az Órajátékot (amit még hallottunk is).

Székesfehérvár - városnézés (2014. szeptember 14.)

Fantasztikus műalkotás megtekintésével indítottuk székesfehérvári városnéző túránkat. A Bory-vár igazán mesés hangulatú hely, ahol Bory Jenő - a vár építője - emléket emelt művészi álmainak, a munkának és a hitvesi szeretetnek.  Öröm volt bebarangolni a zegzugos-oszlopos-elefántos-szobros-festményes mesevilágot, ahol szívesen várkisasszonyoskodna az ember lánya, persze, ha van hozzá megfelelő várúr, aki elkápráztatná szerelmét az építőhöz hasonló versekkel, szobrokkal és festményekkel.

Lorenz-hágó - Magas-Tátra

(2014. szeptember 07.)

"...A Fátyol-vízesést  1780 méteren értük el, kb. 25 méter magas, ha figyelmes vagy és az időjárás is jó, már a Csorba-tói kövesútról is láthatod, ahogy mi is. A vízesés aljában érdekes módon a víz eltűnik, majd újra előbukkanva, és egy kis tavat képez, aztán  folyik tovább. ... Jó kis kaptatón haladva, a végén kevéske lánccal elértük a Lorenz-hágót Itt gyakorlatilag átlépünk a Furkota völgybe. Közvetlen a hágó alatt letáboroztunk, vártuk a Felső Wahlenberg-tó rejtőzködő üzemmódjának megszűnését, ami néha sikerült is, a felhő-szünetek alatt. ..."

Mátrai sátrazás

(2014. augusztus 30-31.)

Szerencsére az idei nyáron ez már a második sátrazásunk (bejött a terv...), ami évekig hiányzott a repertoárunkból. Mostanra már újra vannak olyan túratársak körülöttünk, akik szintén kedvelik a kikapcsolódásnak ezt a remek formáját. Sok minden belefért ebbe a két mátrai napba. Volt túra, rókales, lazítás, gombagyűjtés és -grillezés és persze sok finom kaja. A túrák során érintettük a Farkas-kutat, a Sástavat, a Hanák Kolos kilátót,  Mátrafüredet, Kékestetőt.

Kalota-havas, Havasrekettyei-vízesés (2014. augusztus 20.)

Több, mint 4 éve tervezgetem, hogy visszatérünk a Kalota-havas (Vlegyásza-hegység) festői vidékére. Tíz vidám vándor indult ma el, hogy leküzdve a kilométereket és emelkedőket felfedezze a Havasrekettyei-vízesés (Rekiceli-vízesésés),  a Fehér-kövek és a Vigyázó-csúcs kincseit. A hegyoldal terítve volt áfonyával, nem győztük magunkba tömni az ízletes kis sötét bogyókat, ami csak fokozta az egyébként is igencsak jó hangulatot és lila szájúvá változtatta a túracsapatot. A visszaút mohás-gombás mesevilága elvarázsolta a hétköznapok valóságában kicsit megfáradt emberkéket.

Ördög-árok, Kő-árok, Kőmosó-szurdok - Bakony

(2014. augusztus 15.)

Szépen szerettünk volna búcsút venni a szívünket rabul ejtő Bakonytól.  Ehhez méltón állítottuk össze mai túránkat. A Hódos-értől (szállásunktól) indultunk Vinye irányába, hogy a Cuha-völgyében érintsük a Kőpince barlangot és a Kőpince-forrást. Ezt követően, áttörve a bakonyi rengeteget, elértük Cseszneket, ahonnan töretlen lendülettel haladtunk Magyarország egyik szépséges szurdoka, az Ördög-árok felé. Visszafelé színesítettük utunkat a Kő-árok és a Kőmosó-szurdok látványával.

Cseszneki vár

(2014. augusztus 14.)

Sajnos esősen köszöntött ránk ez a nap. ezért veszprémi városnézéssel indítottunk. Miután megebédeltünk és az eső is elállt, Csesznek felé indultunk, hogy ne csak távolról és a kletteres sziklafalról lássuk ezt a pompás várromot. Útközben egy őszi kikericsre is rábukkantunk. Bejártuk a vár minden zegét-zugát, megcsodáltuk a környék panorámáját. Egy esti túra keretében megnéztük az erősen felduzzadt Cuha patakot és vittünk egy kis forrásvizet a másnapi húzós túránkhoz.

Balatoni teker(g)és I.

(2014. augusztus 13.)

A biciklik összeszerelését követően nekivágtunk Balatonfüredről, hogy kétkerékről is megcsodáljuk a magyar tengert és fürdőzzünk kicsit. Eltekertünk Tihanyba, majd a fagyizás és nézelődés után Örvényesre mentünk, hogy megmártózzunk. Nagyon klassz kis szabadstrandja van, tiszta, mindennel ellátott. Az úszkálás után visszaindultunk Balatonfüredre, majd kocsiba pattanva a szállásunkat céloztuk meg. Távolról a Cseszneki-várat azért még meglestük.

Bakonybél, Kerteskői szurdok, Bakony (2014. augusztus 12.)

A Borostyán-kút (Szent-kút) bejáratánál Kányádi Sándor Folytonosság című verse fogadja a látogatókat, ami annyira megtetszett, hogy akkor-ott elhatároztam, ez kerül a honlapunkra ehhez a túranaphoz.

"áldozóhely volt szentély
pogány templom később keresztény
mutatja még egy-két mohos darab
a hajdani falat

most csak hely fű fa és bokor
tenyészget csöndjében élni akar
lábod ősi ösvényre ismer
akármikor jössz itthon van az isten."

Hódos-éri-völgy, Cuha-völgy, Pápalátó-kő, Bakony

(2014. augusztus 11.)

A nyugalmas kis erdei szálláshelyünkről ma célba vettük a kecses kis ciklámenek otthonát, a Hódos-éri-völgyet. Innen átmentünk a Cuha-völgybe, ami igen sok szépséget rejt magában, de számunkra kicsit "civilizált". Megkerestük a Betyár-pamlag- és a Kőpince-barlangot, a Kőpince-forrásnál teleengedtük flakonjainkat finom forrásvízzel. A Vinye-büfénél ittunk egy cappuccinót energiagyűjtési célból (és mert jó kis hely), majd a Likas-kő (női!) sziklatömbjénél időztünk picit. Nem hagyhattuk ki mai túránkból a pillangós Pápalátó-követ, ahol sokat pihentünk. Az Ősfenyves érintésével tértünk vissza a házikónkhoz.

Várgesztes, Vértes

(2014. augusztus 10.)

A Majkon lévő Kamalduli remeteség sajnos érkezésünkkor még zárva volt, ezért csak kívülről tekinthettük meg az elbűvölő hangulatú, Európa-szerte kuriózumnak számító, tizenhét cellaházból, templomtoronyból és kolostorból álló barokk műemlékegyüttest. Várgesztesről indulva első megállónkat a Zsigmond-kő jelentette, ahonnan kiváló panoráma nyílt a településre és a Gesztesi-várra. A Mátyás-kút vizével oltottuk szomjunkat, majd a romjaiban is impozáns Vitány-várat jártuk körbe. Meglátogattuk a Mária-szakadékot, a Körtvélyesi erdei temetőt, a Szép Ilonka-forrást, amitől valóban szépséget vártunk volna. A Gesztesi-várat pedig éppen felújították látogatásunkkor.

Kerek-kő, Zemplén

(2014. augusztus 03.)

A sátrazás másnapján felsétáltunk a Kerek-kőre a nagy hőségben. A kilátás továbbra is fantasztikus, sokáig gyönyörködtünk a csodaszép zempléni tájban.

Zempléni sátrazás

(2014. augusztus 02.)

Sátras bulink helyszínének végül a Huta-völgyet választottuk, hiszen itt minden adott egy sátortáborhoz: van patak, pad, forrás, árnyas és napsütötte terület. Jó választás volt, jó hangulatban töltöttük itt a napot. Persze ehhez kellett egy jó csapat, a finom lecsó, az isteni slambuc, a rablóhús, az isteni és kevésbé isteni nedűk, a csocsó, a foci....
Ismétlés még ezen a nyáron!

"Bükki nagy karika" kilátókkal, forrásokkal (2014. július 26.)

Jó kis kört tettünk a hozzánk legközelebb eső és leginkább bejárt hegységben, a Bükkben. A Garadna völgyéből indultunk, érintettük a Csókás-forrást, a Csókás-barlangot, az Udvar-kő-bg-ot, a Kőlyuk bg-okat és a Hilebrand Jenő bg-ot, Andó-kutat, a Magos-, Örvény-, Buzgó-, Odvas-követ, a Mária-forrást, a Látó-köveket. Ómassa érintésével tértünk vissza a kiindulópontunkhoz.

Tiszadorogma-Koncertek (2014. július 18.)

Őrség (2014. július 04.)

Évek óta szerettem volna megnézni az Őrséget, annyi szépet hallottam már róla. Most végre eljutottunk! Menetben útba ejtettük a magyarországi román stílusú építészet kiemelkedő alkotását, a Jáki templomot. Láttuk Őriszentpétert és a Szent Péter templomot, Pityerszert a kedves kis parasztházaival, voltunk tökmagolaj készítőnél, megkóstoltuk a dödöllét és megcsodáltuk, körbesétáltuk a Hársas-tavat.
A fotók között látható a hazafelé úton meglátogatott egervári Nádasdy kastély, illetve vetettünk egy pillantást a Balatonra is.

Hochwechsel (2014. július 03.)

Ha Ausztria, akkor vidám tehenek (és emberek)! Az az ország annyira más, ott minden azért van, hogy az emberek jól érezzék magukat...! Nem is akarózott hazajönni, pedig Kőszeg nem Debrecen! A buja zöld természet, a szebbnél-szebb virágok, az égig érő sziklák, a lenyűgöző hegyoldalak, a tisztaság, rendezettség, az emberek kedvessége, a csodás vízesések,... rabul tudják ejteni az ember lelkét!

Kőszeg-Hétforrás-Óház-tető (2014. július 02.)

A mai napot könnyű sétára terveztük Kőszeg körül. A szénsavas kút vizével oltottuk szomjunkat a kora reggeli verőfényes napsütésben és a Kálvária felé vettük az irányt. A megnyugtatóan hangulatos Kálvária templomnál időztünk kicsit és a Trianoni kereszt érintésével a májusi vihar által igencsak megtépázott Hétforrásnál ebédeltünk. Az Óház-tető nyújtotta csodás panorámában gyönyörködtünk a délutáni napfényben és az Enikő forrásnál már erősen beborult égből a túránk végén az égi áldás is megöntözött bennünket.

Hinternasswald- Barenlochsteig-Habsburghaus-Kaisersteig

(2014. július 01.)

Legutóbbi látogatásunk óta erősen csábított bennünket a Rax számunkra még ismeretlen oldala. Igaz, a könnyű kletteren karabínereinkre nem volt szükségünk, de a túraútvonal ámulatba ejtő szépsége, a felszín változatossága, a sok apró, színpompás virágcsoda, a kisebb-nagyobb állatok, az éles gerincű, égbetörő sziklák kárpótoltak bennünket.

Nádasdladány, Magyarpolány, Riegersburg (2014. június 30.)
Az esős idő miatt kul-túrával indult a mai nap. Elsőként a Nádasdladányban lévő, a historizmus korának egyik legszebb magyar kastélyaként nyilvántartott romantikus Nádasdy kastélyt csodáltuk meg csipkés tornyaival. Ezt követte Magyarpolányban az ötstációs kálvária bejárása, majd a Riegersburgi vár alatti egyik C-D-s kletter teljesítése és a vársétány felfedezése. Estére érkeztünk Kőszegre és üdvözlésképpen vetettünk egy pillantást a Jézus Szíve Plébániatemplomra.

Alacsony-Tátra - Gyömbér-csúcs (2014. június 15.)

Ismét visszatértünk a "nagy bálnák" közé, ahogy 2011-ben elneveztük ezeket a törpefenyő-foltos, hatalmas hegyoldalakat. Hú, de gyönyörű ez a vidék! Sok-sok apró virág, napsütés, jó társaság és az Alacsony-Tátra minden szépsége körülvett bennünket. Először láthattunk élőben pettyes tárnicsot! Mesés kis virág!Sanyi jóvoltából mormotát is tudtunk lencsevégre kapni. Kettő is meglesett bennünket a kövek közül. Rengeteg élménnyel gazdagodhattunk ma is!

Vinodolski (2014. május 19-24.)

Horvátország is örök szerelem marad számunkra, a csodakék színű tengerével, a romantikus kis öbleivel, a szikláival, a változatos élővilágával. A túrázós-úszkálós napok lelkünkben otthagyták a lenyomatukat, amiknek felidézése kellemes bizsergéssel tölti el a testünket. Ezek azok a dolgok, amiket nem tudnak elvenni az embertől...!

Zeleni Vir, Vraziji prolaz-szurdok - Gorski Kotar (2014. május 18.)

A Klek, a Bijele Stijene látványa meggyőzött bennünket, hogy harmadjára is érdemes ellátogatnunk  a Gorski Kotar egy újabb gyöngyszeméhez. A Zöld örvény forrásbarlangja - mely egyben a Curak-patak forrása- és  az azonos nevű vízesés, valamint az Ördög-átjáró szurdoka és a táj elragadó, vadregényes szépsége garantálja, hogy nem utoljára jártunk ezen a vidéken.

Regéc (2014. május 11.)

Regécről a Nagy-Szár-kő megmászása után a Sólyom-kő, majd az Amadé-vár következett. Innen lementünk a Pálos kolostorromhoz és tovább le a Potács házig. Ezt követően megkezdtük újra a kapaszkodást a Reszelt-bérc és a Hemzső-bérc irányába. Meglátogattuk az elbűvölő Gyertyán-kúti-réten lévő Gyertyán-kutat. Regéc előtt letértünk a "kékről", hogy utoljára gyönyörködhessünk a vár, a falu és a hegyek nyújtotta panorámában.

Mátrafüred, Kis-kő, Ilona-vízesés, Kékestető, Bene-vár (2014. április 27.)

"Erre a napra a gyönyörű útvonal mellett, a tömény virágillat, a fák és bokrok üde zöld tavaszi lombszíne és a mindenfelé csillogó, csörgedező, zúgó, vízfolyások miatt is kellemesen fogunk visszaemlékezni. Tényleg mindenhol folyt a víz a völgyek felé, haladva vándorútján. A Csepegő-forrás után szépen felkapaszkodtunk a Peres-bércre, aminek ligetes részein sok virág napfürdőzött már, amit magától értetődően nem hagyhattunk megörökítetlenül."

Pozsáló (Ökörhegy)

(2014. április 06.)

"A Dénesi- nyeregből indultunk a Golcsa-havas egyik jellegzetes pontjára, a Pozsáló nagy sziklatömbjének meghódítására. Azt már induláskor tudtam, hogy az Aranyasztal „megterítése” most elmarad. Mint túravezető csalódott vagyok, mert keveset láttak társaim abból világból, amit szerettem volna nekik feltárni. Viszont, elégedett lehetek, mert fantasztikus hangulatban telt el ez a nap is. Mondjuk, ilyen jó társakkal nem is telhetett volna másképp!"

Csesznek - klettersteig

(2014. március 31.)

A két napos balatoni lazulást követően Cseszneket vettük célba, hogy kipróbáljuk hazánk első, 2013 augusztusában átadott viaferrata útját. A könnyen becserkészhető, jellegzetes bakonyi jegyeket mutató, szépséges Kőmosó-szurdokot elérve felszerelkeztünk, majd a közepesen nehéz minősítésű Ostromlók útján bemelegítettük izmainkat. Alig vártuk, hogy a nehezebb Várpanoráma úton csattogjanak karabinereink! Nem ok nélkül...! Fantasztikus kaland volt!
A hely és a sziklafal adta lehetőségeket tényleg maximálisan kihasználták az utakat megépítők. Köszönet  a csodás élményért!Tervezzük a visszatérést!

"Vízesések, havasok és virágok" (2014. március 22.)

A felkelő nap vöröslő sugarai jó hangulatú túracsapatot köszöntöttek a Biharfüred felé vezető, jónak egyáltalán nem mondható úton. A célhoz közeledve láttuk, hogy a nemrég lehullott hó visszavonulót fújt és egyre inkább átengedi a helyet a tavasz színes hírnökeinek.  A mai, nagyon látványos útvonalnak a bejárása immáron hagyománnyá vált a túrakörünkben. Az elragadó táj, a pompázó krókuszok, tőzikék, mandikók és a lenyűgöző vízesések - a Szerenád, a Fátyol és a Miss - felejthetetlen élménnyé varázsolták a napunkat. A Lóhavas és a Kishavas nyújtotta panoráma még tovább színesítette második tavaszi kalandunkat.

Révi-szoros
(2014. március 08.)
Első márciusi túránk jó kis csapatot hozott össze erre a napfényes, meleg, tavaszi napra. Nem várt mennyiségű virágban gyönyörködhettünk a krókusztól a hóvirágon át a májvirágig. A kakasmandikók is teljes szépségükben pompáztak. Számunkra új növényt ismerhettünk meg Ildikó és János jóvoltából, a lenyűgözően csodás kereklevelű kapotnyakot. Az igen változatos túra során jó néhány barlangba bekukkantottunk, a Kakasbánya barlang igazi meglepetésként hatott ránk, az egy lábon függeszkedő, aranyos kis denevért is jól megfigyelhettük itt. Kilátópontokban sem szenvedtünk hiányt! A túra vége medvehagymával jutalmazott bennünket, amiből alaposan, jóízűen belakmároztunk.

Derenk, Szádvár - Zsombolyok földjén (2014. február 23.)
Elbűvölően szép, madárcsicsergős, tavaszi hangulatú túrában volt ma részünk! A szürkén télvégi tájban üde színfoltot jelentettek a piros gombapapucsok, a sárga gombagyöngyök, az élénk zöld mohacérnával hímzett kövek és faágak. A Tetves-forrás után megcsodáltuk a Ménesvölgyi tavat, a Ménes patak mohás völgyét, a napfényben fürdőző Derenket, a Bába-völgy zsombolyait, a nagy területen elterülő Szádvár mesélő romjait. Beizzítottuk fejlámpáinkat a vadszagú-cseppköves barlangokban és méregettük a hatalmas taplógombákat az odvas fák oldalán.

Szalonnai-, Rudabányai-hegység
(2014. február 16.)

Kellemes meglepetés volt ez a túrakalandunk, aminek a tervét már évek óta dédelgettem. A nagyon szép Martonyi kolostorrom elbűvölt bennünket. A koronát pedig a Telekes-patak szurdoka és vízesése tette fel mai barangolásunkra. A Szalonnai-hegyre is érdemes felsétálni, igaz, a jelzett út elkerüli, de ragyogó a panoráma.

"Hótaposó-túra" - Mező-havas, Istenek-havasa
(2014. január 19.)
A kiinduló pontukhoz közeledve izgatottan lestük a kocsiból, mekkora hó vár ma ránk. Az első szakasz jégpályáján próbára tettük egyensúlyérzékünket, majd kezdetét vette a hótaposós emelkedés. A Mező-havas jeges széllel, ámde gyönyörű panorámával üdvözölte a látogatóit. Innen az Istenek-havasát hódítottuk meg a fenyők és borókák között, a helyenként 70-80 cm-es hóban. A két, útitársunkká szegődött, intelligens kutya szelíden vigyázott az elszánt túrázókra és lelkesen, a havat élvezve, rohangálva kísértek végig a nehéz tereppel büszkélkedő utunkon.

"Hercegi kör" - Hercegkút és környéke (2014. január 11.)
Minden túrának megvan a maga szépsége időjárástól, évszaktól, napszaktól függetlenül! Ezt azonban csak azok veszik észre, akik tudnak örülni egy tölgylevélnek, aminek a széle csillog a januári dértől, vagy meglátják a szépet egy ködpamacsban, egy fűcsomón szunnyadó jéggömböcskében, rácsodálkoznak egy aprócska virágra, szeretik a felkelő nap fényében a természet színeit, mélyen beszívják a fenyőerdők tűlevélillatát, közelebbről is megnéznek egy taplógombán nyújtózkodó harmatcseppet. Sok-sok ilyen apró gyönyörűségért volt érdemes ma is útrakelni és legyűrni a 24 km-es túratávot.

Havrania skala - Zejmarská roklina (2014. január 04.)
Évnyitó túra
Fantasztikus útvonalon, fantasztikus időben, felejthetetlen évnyitó túra a Felvidéken! Imrikfalváról indultunk és Zejmár szurdokán keresztül a Holló szikla felé vettük az irányt a szikrázó napsütésben. Vízesésekben, barlangokban gazdag, jégszobrokkal, tátralátvánnyal és változatos növényvilággal hívogató túraúton  jutottunk fel az 1153 m magasan fekvő sziklacsúcsra, amelytől a köd pamacsos, folyamatosan burjángzó játékának  köszönhetően igencsak fájó szívvel váltunk meg ebéd után.