HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET

Főoldal      Élménybeszámoló - Vihorlát

VIHORLÁT

Vihorlát-hegység: Szinnai-kő/Vinnéi-vár

Nehéz dolog ennyire jól sikerült kalandról írni. Valószínűleg egyáltalán nem tudom írásommal érzékeltetni, amit átéltünk. Tízenpár éve szeretnék ide eljutni. De-alacsony, messze van, jó időben magasabbra, rossz időben közelebb, sok benzinpénz.- Szóval mindig adódott valami kifogás. De most nem! Határozottan indultunk a közel 220km megtételére. Remetské Hamretől nagyon jó kis út vezet a Tengerszem előtti parkolóhoz. Innen startoltunk a Nezabec, Snisky Kamen és Morské Oko érintésével és ide is értünk vissza. Nem nagy túra, de délutánra még egy dobást terveztem. Ez kéthelyszínes barangolás. Szlovák turisták is megleptek. Először a Szinnai-kő felé meneteltünk, mikor egy „eltévedtem fázisában” lévő kollega szólított meg (hogy merre,az arra?). Jól összecimboráztunk. Megtudtam, hogy Kárpátalján született egy magyarok által épített házban, majd átszökött Szlovákiába, jelenleg Liptóban él. Nagyon akart közvetlen lenni, még nyelvtanfolyamot is vett tőlem. Tanulta a magyar szót!Ez elismerni való,hisz nem a politika által keltett gyűlölet volt ott ,akkor köztünk!!! A Sninsky Kamen kiváló kilátópont, látni a Tengerszemet, Vihorlát csúcsot, a Kárpát- koszorú egy részét. A csúcsra létrán (lépcsőn) lehet feljutni, meglepően nagy, így lehet rajta mászkálni. Jó időben biztos sokan is vannak fent. Csúcskönyv után érdemes az ikertestvér kövecskét is megnézni. Itt ért a 2. kellemes meglepetés. Szlovák családról készítettem fotókat, biztos látták igyekezetemet, mert minden eszükbe jutó magyar szót idézgettek (a falujukban lakó nénitől hallott „istenemtől a szépig). Tengerszemről csak annyit, ha itt kezded az utat, rájössz, már ezért megérte idejönni. . De hab a tortán a Szinnai-kő.   Érdemes nyitott szemmel nézegetni a vizet, lásd pisztrángos fotót! A kocsihoz visszaérve a „dovidena”-ra jött a válasz „Viszontlátásra”. De jól esett! A Vinnéi-tó ( Vinianske jazero) már nem olyan „szép”,körbe ki van építve (nyaralók, hotelek, büfék, strand).Viszont nagyon rendezett és ha ide érkeztem volna elsőnek nagyon szépnek nevezném. Sőt szép,de a Morské Oko vadregényesebb,nagyobb hegyek, sok fa koszorúzza. A tó megszemlélése után elindultunk a Vinnéi várhoz (Viniansky hrad). Az őszi színek varázsa miatt, végig erdőben vezető, hosszabb utat választottam. Vinné vára látványos rom, több szinttel, sok boltívvel, nagy falakkal, kilátással a Széles-tóra (Z. Sirava). Visszafelé ért a 3.(vagy 4.?) kellemes meglepetés. Szlovák csoport megkérdezte hány perc, hány km a vár. Válaszom után mikor megtudták, hogy magyar vagyok, meglepődtek. Még rá is kérdeztek (azt hitték viccelek). Barátságos nézetemet viszonozták, egyik pár kabátja alól előkerült a VODKA! A rám váró 220km vezetés miatt a koccintás Zsu feladata lett. „Ettől jobb lesz a szex”- mondták, majd közös fotó után indultunk vissza a kocsihoz. A parton még vacsiztunk, hisz hosszú az út hazafelé. Na, valahogy így telt és ilyen volt ez a nap.