HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET

TÁTRA - TENGERSZEM CSÚCS

A Tátrát mindenki ismeri, már mindenki járt erre. Azért én leírom egyik utunkat.

Miután hajnalban a kocsit jól megpakoltuk (5fő) és túlestünk még Putnok után egy defekten, a Csorba-tónál lévő parkolóból elindult lelkes kis csapatunk: Tünde, Zoli (a söfőrünk), Szabi, Zsuzsi és persze én (a szervező, vezető).

Mivel a zárás előtti hétvégén voltunk, a tömeg iszonyatos volt, az időjárás viszont nagyon szép. Kristálytiszta égbolt. A letaposott hóból kiolvasható volt, hogy a csúszós utat sokan nem járják a csúcsig. A Poprádi-tónál gyors reggeli, energiafeltöltés után irány a menedékház. Az elágazásnál már csökkent a tömeg,  a lefagyott láncosnál megint kevesebben lettünk. Majd a menedékháznál megint sokan visszafordultak. A Hunfalvy-hágónál jó kis szél fogadott bennünket, de a panorámával viszonozta a viszontagságainkat. A csúcsra jó ha 8 indulóból 1 feljutott. Utólag olvastam, hogy 2 ember is lezuhant ezen a hétvégén a Tátrában. A viharos szél végezte dolgát, de mi mind az öten fent voltunk. Fotóztunk, a csoportképünket egy szlovák srác csinálta. „Csúcscsokiztunk”, jól elvoltunk a Tengerszem-csúcson.

Lefelé a hágótól gatyaféken is lehetett gyorsítani, volt aki ezt választotta. A Poprádi-tónál már ránk sötétedett. Zoli meg is jegyezte, ha velem jön, lámpa kötelező. Ja és úgyis nehezebb lesz, mint a kiírt.

A szél nagyon szép panorámával ajándékozta meg ezt a jól sikerült tátrai túrát.