HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET

Főoldal      Élménybeszámoló - Szalánc

SZALÁNC

Szalánchuta - Szalánci vár

„Novemberi tavasz, őszi pompával” röviden így jellemezném ezt a napot. Mikor a kora reggeli órán megérkeztünk Pusztafaluba a kiindulópontunkhoz, már látszott, hogy nagyon szép napunk lesz. Az is lett! Nov.06-án rövidujjú pólóban vagy atlétában túrázni? Hát nem rossz! A mesés őszi színeket csodálva hamar elértük a januári ködben csak sejtelmes Izra-tó partját. Sokat nem „lidikéztünk”, mert még bő 30km tornyosult előttünk. Ráadásul a fényképezővel is küszködni kellett, mert merülő álláspontba került. Azért kattintgattuk az utunkba eső látványos színvariációkat. Az erdőből néha kipillantgatva haladtunk el Szalánchuta fölött. A főutat keresztezve rohamoztuk meg Nagyszalánc ékességét, a Szalánci-várat. Ezen a részen nem volt felfestve jelzés, de vagy láttuk a várat, vagy érintettük a térképen megjelölt pontokat. Szóval jel nélkül is pontosan követtük a térkép által kijelölt utat. A Szalánci-vár a falu felett 529m magasan fekszik. Már 1230-ban szerepel a feljegyzésekben. Nagyszalánc ma már 90%-ban tót nemzetiségű. A megérdemelt ebéd és kattogtatás után, megkezdtük a nehezebb visszautat. A vár alatt, de útközben is, nagyon sok új, minőségi és igényes pihenőt létesítettek szlovák oldalon. Szép kilátópontok érintésével értünk a Milicre, ahol egy szlovák csoport egyik tagja kíváncsian érdeklődött, hogy merről merre tartunk. Mikor elmagyaráztam, viccesen a lábizmomat vizsgálta, majd a magyar-szlovák barátság jegyében  házigazdához illően kínálgatott borral, sörrel, szilvapálinkával. Közös fotónkat is ő készítette. Majd otthagyva az igencsak vidám társaságot, továbbálltunk. Mert hiába jó az idő, csak november van, hamar sötétedik. Ez be is következett, elemlámpáink bevetésre kerültek. A kocsihoz érve még megnéztük van-e az azimut menet után fölösleges súly (kullancs) rajtunk. Majd élményekkel feltöltődve elindultunk haza.