HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET

Főoldal      Élménybeszámoló - Ruzin

RUZIN

Ruzin, Sivec, Folkmarsky-skaly

Mivel a héten szabin voltam, a térdem viszont még nem tért magához (túl sziklás kihúzva), ezért „mindegy hol, csak a Felvidék legyen” adtam ki a jelszót. Este még három tervem is volt, majd a hajnali kelést követően döntöttem. Még mindig jobb több terv, mint az ötlettelenség. Reggel kocsi indít, irány észak! Kassán nem a megszokott utat választottuk. Picikét lehetne jobb is a kitáblázás, de erre rövidebb az út és visszafelé már rutinosan jöttünk. Na azért túráztunk is! Nem sokat, de túlteljesíthető egy-egy Tátra csavargás itt is. A Ruzin víztározó partján hagytuk a kocsit és elindultunk első célpontunk, a Sivec-csúcs felé. Kiváló kilátópont, alattunk a duzzasztott Hernád folyó, körbe hegyekkel, Kojsovi-havastól a Folkmári-sziklán át az Tokaj-Eperjesi hegyvidékig. Második, egyben mai nap az utolsó célpontunkat a Folkmarsky skaly-t, keleti irányból közelítettük meg. Itt akkora dzsungel van , nagyon dús , szinte átláthatatlan a flóra. Medveszag van a levegőben. A barangolás gyönyörűre sikeredett. Nem is sikerülhet másképp, ahol ennyi minden egybe van! Sűrű erdők, patakok, füves rétek, borókás, sziklás csúcsok és sok-sok víz. Ide rövidesen szervezni kell egy össznépi barangolást! Kicsit módosított utakon, sok barlanggal felturbózva. A tájékoztató tábla szerint, itt vannak olyan részek ahol előfordul farkas, egyes részeken maci is és van ahol nagy számban turista (Szerencsére egyik sem jött velünk szembe). Az erdőkben már elkezdődött ősz ezerszínű tündöklése. Érdemes lesz résen lenni, mert a színpompa csúcspontját mindenképpen el kell kapni!