HEGYEK VÁNDORA EGYESÜLET

Főoldal      Élménybeszámoló - Gyömbér

ALACSONY-TÁTRA - GYÖMBÉR

Már évekkel ezelőtt elindultam egy másik irányból az Alacsony-Tátra legmagasabb pontját megmászni, de csak most sikerült. Akkor 2 „hóberogyás” (az egyik láb és családi ékszerdoboz fájdalmakat okozott) és az olvadó hó élménye miatt csak a Chopok maradt. Viszont most se a legegyszerűbb változatot választottam. Ördöglakodalmától a Gyömbérig és vissza, extraként meg előzőnapi eső, szél, éjszakai fagy és hó kecsegtetett. Ahogy kocsival közeledtünk a hágóhoz, csak néztünk egymásra,”ez vagány lesz” állapítottam meg. Szakadó esőben, lófingnyi látótávolsággal, nagyon nehezen rázódott össze (felkészült) kis csapatunk az indulásra. Nem szoktunk induláskor ennyit totojázni, de valahogy most én sem diktáltam a tempót. Majd elindultunk és a folyamatos zuhé ellenére sikerült a jó hangulatot fenntartani, ami elűzte a „gonoszt”. A gerincen a felhők időszakos csökkenése nagyon szép látvánnyal ajándékozott meg bennünket. Nagy, üde zöld hegyoldalak, törpefenyők, virágok, folyamatosan szép kilátás az északi és déli völgyekbe, távolabbi hegyekre. Ezek és a felhők közül kitárulkozó hármas (Deres, Chopok, Gyömbér) pedig úgy feldoppingolta a csapatot, mintha nem is lettek volna viharos széllökések, hóval-jégdarával-pici esővel fullozva. Felértünk a csúcsra is, igaz semmit nem láttunk, de addigra beteltünk a látványorgiával, ami azért a visszautunkon is tartogatott még újdonságot. A Gyömbér északi oldalát feltétlenül érdemes megnézni, hatalmas sziklafal. A visszaúton folytatódott a látványorgia, nem győztem a fényképezőt kivenni Zsu kezéből. Klári pedig hozzásegített, hogy újabb házas-páros képeink legyenek.

Végül fáradtan, de feldobódva érkeztünk vissza a hágóhoz, ahol Kata és Jani nagy örömmel fogadta érkezésünket.

Köszönöm ezt a napot: Klárinak, Zsuzsinak, Tündinek (aki intim kérdésemnél is állta a strapát, nem véletlenül Szintidős túrázó), Zolinak, Katának és Jancsinak.